فردا (۲۵ اردیبهشت) یارانه این دهک‌ها واریز می‌شود | مبلغ یارانه چقدر است؟ منتظر کاهش بیشتر قیمت دلار باشید | قیمت دلار چقدر کاهش خواهد یافت؟ پیش‌بینی بورس (سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) | سطوح حمایتی نماد‌ها منجی شاخص کل می‌شود؟ پیش‌بینی قیمت طلا و سکه (سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) | سکه امامی به کف شیرین خرید رسید جزئیات طرح فروش سایپا ویژه دهه کرامت ۱۴۰۳ اعلام شد + جدول و لینک ثبت‌نام نایب رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: کاهش ساعت کاری نیاز به نگاه کارشناسی‌ بیشتری دارد توضیحات اتاق اصناف مشهد درباره «شناسه یکتا»ی اصناف عقب‌نشینی ۳۲ هزار واحدی بورس | ۹۰ درصد نماد‌ها منفی شد! (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) حدود ۸ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین، سطح زیر کشت هندوانه بذری در خراسان‌رضوی است ارزان‌ترین و گران‌ترین گوشی‌های سامسونگ سریA چند؟ (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) کنعانی: وزارت حقوق بشر آمریکایی و صهیونیستی دو روی یک سکه‌اند پیش ثبت‌نام اینترنتی توزیع لاستیک به زودی آغاز می‌شود قیمت گوشت قرمز و گوشت مرغ در بازار امروز (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب ۱۴ بنگاه املاک از ابتدای سال در مشهد | در ادامه بازرسی‌ها ۲ بنگاه املاک پلمب شد آخرین خبر درباره طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در کمیسیون اجتماعی (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) فرار مالیاتی ۵۰ میلیاردی ۴ طلافروش در اردبیل آغاز مرحله جدید ثبت نام خودرو‌های وارداتی از امروز دوشنبه (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) + جدول قیمت رئیس اتحادیه طلافروشان: با بستن مغازه‌ها هیچ کاری درست نمی‌شود ثبت موجودی طلا برای طلافروشان الزام نیست قیمت ارز‌های مبادله‌ای در بازار امروز (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) سکه یک کانال عقب نشینی کرد | حباب سکه امروز چقدر است؟ (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | هایما در آستانه ۲ میلیاردی شدن (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) با چقدر نقدینگی می‌توانیم در بولوار امام‌خمینی(ره) مشهد، خانه اجاره کنیم؟ اینفوگرافی | کدام استان‌ها رکورددار چک برگشتی هستند؟ آیا تابستان امسال با کمبود برق مواجهیم؟
سرخط خبرها

انتقاد رئیس اتاق بازرگانی ایران به «درگاه ملی مجوزها»

  • کد خبر: ۱۴۱۲۸۴
  • ۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵
انتقاد رئیس اتاق بازرگانی ایران به «درگاه ملی مجوزها»
رئیس اتاق بازرگانی ایران با انتقاد به نتایج عملکردی درگاه ملی مجوز‌ها و مصوبات هیئت مقررات‌زدایی گفت: این فرایند یک اشکال حل‌شدنی دارد. باید دستگاه‌های متولی دورنما و آینده هر صنعتی را به متقاضیان فعالیت در آن صنعت اعلام و مشخص کنند که کدام صنایع اشباع هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی امروز میزبان یک مباحثه داغ درباره عملکرد درگاه ملی مجوز‌ها بود. فعالان بخش خصوصی از جمله رئیس اتاق بازرگانی ایران معتقدند صدور مجوز برای صنایعی که اکنون به مرحله اشباع سرمایه‌گذاری رسیده‌اند، کار اشتباهی است و از سوی دیگر مدیران دولتی نظر دیگری دارند.

رئیس اتاق بازرگانی نیز در این جلسه با اشاره به آمار مجوز‌های صادر‌شده با استفاده از ظرفیت قانونی مصوبات هیئت مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب‌وکار گفت: این کار یک اشکالی جدی و البته حل‌شدنی دارد. اگر تعداد مجوز‌های صادرشده در صنایع مختلف ایران را در چند سال اخیر بررسی کنیم، به اعداد بزرگی می‌رسیم. به‌عنوان مثال در صنعت فولاد تاکنون ۱۴۴۰ مجوز صادر شده است، این در حالی است که کره جنوبی که ۵ برابر کشور ما تولید فولاد دارد و در این زمینه بسیار پیشرفته است، در کل ۱۰ واحد فولادی دارد.

غلامحسین شافعی ادامه داد: این اشکال وجود دارد که برای صنایعی مجوز صادر می‌شود که اکنون اشباع هستند. وزارت صنایع باید ظرفیت‌های کشور را شناسایی و اعلام کند.

وی افزود: ما به‌عنوان بخش خصوصی هیچ نوع حمایت مالی نمی‌خواهیم. اما درخواست می‌کنیم دستگاه‌های متولی دورنما و آینده هر صنعتی را به متقاضیان فعالیت در آن صنعت اعلام و مشخص کنند که کدام صنایع اشباع هستند.

رضا حمیدی ازغدی، رئیس کمیسیون مسئولیت‌های اجتماعی اتاق بازرگانی خراسان رضوی، نیز در این جلسه گفت: در زمینه فرش ماشینی برای ۸۰۰ واحد در کاشان مجوز صادر شده است. فعالان اقتصادی برای ایجاد یک واحد چندین میلیارد تومان هزینه می‌کنند و این ثروت ملی است. اگر به‌درستی هدایت نشود، باید این ملاحظه در نظر گرفته شود که به اندازه نیاز بازار و نیاز صادرات مجوز صادر شود.

حسن حسینی، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، نیز در این جلسه گفت: اول قانون باید اصلاح شود، وگرنه نظم صنایع به‌هم می‌ریزد و آنارشی به وجود می‌آید. باید راهکاری پیش‌بینی شود که در صنایع اشباع‌شده مجوز جدید صادر نشود.

هادی مخملی، رئیس اتاق اصناف مشهد، نیز در این زمینه گفت: در صدور مجوزها باید تخصص افراد نیز بررسی شود. اکنون در کاشان فرش‌های تولید‌ شده است که استاندارد لازم را ندارد و این هدر‌رفتن ثروت ملی است و باید مدیریت شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->